آشپزیماهی و غذاهای دریایی

تارت تن ماهی

 

مواد لازم

 

آرد یک پیمانه

زرده تخم‌مرغ یک عدد

کره ۵۰ گرم

نمک قاشق چایخوری

آب به میزان لازم

تن ماهی یک قوطی

فلفل دلمه‌ای خرد شده سه قاشق سوپخوری

ذرت پخته‌شده چهار قاشق سوپخوری

 

 

طرز تهیه

 

آرد را الک کرده و با کره مخلوط می‌کنیم. باید با نوک انگشتان ورز داده تا کره به خورد آرد برود. بعد زرده تخم‌مرغ را می‌ریزیم. آب را تا جایی به مواد اضافه می‌کنیم که خمیر یک‌دست شود و به دست نچسبد. (حدود یک الی دو قاشق سوپخوری). خمیر را داخل نایلون قرار داده و یک ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم. بعد از این مدت خمیر را با وردنه باز کرده و داخل قالب تارت چرب شده پهن می‌کنیم به طوری که لبه‌های قالب به یک اندازه پوشانده شود .

با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کرده و روی آن کاغذ روغنی گذاشته و مقداری حبوبات خشک هم روی آن می‌ریزیم و در فری که از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد به مدت هفت دقیقه قرار می‌دهیم. بعد از این مدت از فر در آورده و کاغذ روغنی و حبوبات را خارج کرده و دوباره هفت دقیقه در فر قرار می‌گذاریم. سپس کنار گذاشته تا خنک شود. تارت‌ها را از قالب در می‌آوریم. تن ماهی را که در آبجوش جوشاندیم در صافی ریخته تا روغن اضافی‌اش برود. بعد با فلفل دلمه‌ای و ذرت مخلوط می‌کنیم و در هر تارت کمی از آن را می‌ریزیم و دوباره در فر به مدت ۱۰ دقیقه قرار می‌‌دهیم تا پخته شوند .

نکته : این میزان مواد برای شش عدد قالب تارت می‌باشد. در صورتی که بخواهید ۱۲ تارت درست کنید باید مواد دو برابر باشد.در صورت تمایل می‌توان روی مواد پنیر پیتزای رنده‌شده ریخت و بعد در فر قرار داد تا پنیرها طلایی شوند .

 

.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن