آش و سوپآشپزی

آش ساده یا آش پایه

 

مواد لازم

 

▪ برنج از قبل خیس شده برای هر نفر ۳۵گرم

▪ لپه از قبل خیس شده برای هرنفر پنج گرم

▪ سبزی آش (تره – جعفری – گشنیز – اسفناج یا برگ چغندر) تمیز شده برای هر نفر ۶۰ گرم

▪ پیاز نگینی برای هر نفر یک چهارم پیاز

▪ نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

▪ گوشت چرخ کرده برای هرنفر ۱۰ تا ۲۰ گرم

طرز تهیه

پیاز نگینی را تفت داده وقتی طلایی شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم؛ بعد از آنکه آب گوشت کشیده شد و به جلز و ولز افتاد به ترتیب نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و بعد برای آنکه آش خوشمزه ای داشته باشید به ازای هر نفر یک چهارم استاک (کالینا بلانکا) را در آب جوش حل می کنیم و به مخلوط اضافه می کنیم و بعد لپه را جداگانه در ظرفی پخته و به همراه برنج به مخلوط می افزاییم و به ازای هر نفر دو لیوان آب جوش داخل قابلمه ریخته و سبزی ها را درشت خرد می کنیم و به مخلوط اضافه می کنیم و به مدت یک ساعت در قابلمه را گذاشته تا آش ساده جا بیفتد و در آخر تست طعم می گیریم و چاشنی های آن را تنظیم می کنیم .

آش انار

آش پایه به اضافه رب انار ملس یا ترش به کمک شکر، سرکه، رب گوجه فرنگی و مقداری آبلیمو تهیه می شود و زمان جا افتادن این آش بعد از اضافه کردن چاشنی ها، نیم ساعت است .

آش ماست

آش پایه به اضافه ماست که در آخر کار به آن اضافه می شود بعد از اضافه کردن ماست به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم جا می افتد .

آش آلو

آش پایه به اضافه آبغوره، شکر و آلوی از قبل خیس کرده، زعفران، زردچوبه و رب که این آش پس از اضافه کردن افزودنی های نامبرده به مدت نیم ساعت با حرارت ملایم جا می افتد .

آش گوجه فرنگی

آش پایه به اضافه گوجه فرنگی رنده شده و آبغوره. تمام آش ها با نعناع داغ و پیاز داغ سرو می شود، فقط در آش گوجه از نعناع داغ بیشتری استفاده می شود .

 

.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن