آشپزیتخم مرغ و املت

رولت تخم مرغ

مواد لازم

برای چهار نفر

گوشت چرخ‌کرده ۲۰۰ گرم

پیاز یک عدد

جعفری ۱۰۰ گرم

پنیرپیتزا چهار ورق

تخم‌مرغ چهار عدد

فلفل‌سبز، کنسرو بلال و گوجه‌فرنگی حلقه شده برای تزیین

 

طرز تهیه

ابتدا مقداری روغن در تابه ریخته، پیاز را تفت می‌دهیم تا طلایی‌رنگ شود. آن‌گاه، گوشت چرخ‌کرده و جعفری خرد شده را به موادمان می‌افزاییم و تفت می‌دهیم بعد، به موادمان مقداری نمک و فلفل می‌افزاییم.

سپس، تخم‌مرغ‌ها را در ظرف جداگانه هم می‌زنیم تا سفیده و زرده خوب مخلوط شوند. بعد، کمی نمک و فلفل زده و خوب هم می‌زنیم، آن‌گاه درون ظرفی مقداری روغن ریخته و مواد را داخل آن می‌ریزیم. وقتی خودش را گرفت و سفت شد، به سرعت آن را برگردانده و داخل آن یک قاشق از مخلوط اولیه (مایه گوشتی) را ریخته و دور لبه‌های آن پنیرپیتزا می‌ریزیم تا مواد بیرون نریزد، و آن را به شکل نیم‌دایره درمی‌آوریم، حالا غذای ما آماده است.

 

مواد لازم برای تهیه سس

پیاز یک عدد

سیر سه حبه

آرد گندم چهار قاشق غذاخوری

شیر یک لیوان

کره ۲۰ گرم

قارچ، جعفری و روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه سس

ابتدا پیاز را رنده کرده، با کمی روغن تفت می‌دهیم بعد از این که مقداری طلایی شد، سیر رنده شده را به مواد اضافه می‌کنیم. سپس، جعفری خرد شده را درون مواد می‌ریزیم. بعد، کره را روی حرارت آب می‌کنیم وقتی آب شد، به آن، آرد گندم، افزوده و روی حرارت ملایم، به صورت مداوم هم می‌زنیم تا حالت خمیری شکل پیدا کند. در این هنگام، یک لیوان شیر به موادمان اضافه کرده و دائم هم می‌زنیم تا گلوله‌گلوله نشود، در این هنگام، نصف عصاره سبزی‌ها را به آن اضافه کرده، ولی اصلا به آن نمک نمی‌‌زنیم، در ظرفی جداگانه، چند تا قارچ را حلقه‌حلقه کرده و کمی تفت می‌دهیم، بعد آن را به سس، می‌افزاییم.

 

.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن