پزشکانمعاصر

زندگی نامه دکتر محمد توکی

متخصص جراحی زنان و مامائی

معاون فدراسیون کشتی حهانی(فیلا)

دکتر توکل هم پزشک متخصص امراض زنان معروف کشور ما است و هم در رشته ورزش و طب ورزشی و فدراسیون های ورزشی ایرن وجهان نقش دارد. رئیس بیمارستان هشترودیان است و در علم اخلاق یاری به دوستان همکار وبیماران مستمند زبانزد خاص و عام. این  است شرح حال او:

دکتر محمد توکل در تاریخ ۱۳۱۳ در قزوین به دنیا آمد. وره ابتدایی و دوره اول متوسطه را در قزوین به انجام رسانید ودوره دوم متوسطه را در دبیرستان البرز تهران. و در سال ۱۳۳۳ در کنکور پزشکی دانشگاه تهران شرکت کرد و با نمره بالایی قبول شد. در سال ۱۳۳۹ دوره طب عمومی را به پایان برد و در کنکور ورودی در بخش دکتر جهانشاه صالح به عنوان رزیذنت زنان ومامائی پذیرفته گردید و دوره چارساله آن را به عنان رزیدنت نمونه طی کرد. هم شاگرد ممتاز آن مرحوم بود و هم از نظر اخلاقی و حسن سلو ک مشار با لبنان.

در سال ۱۳۴۳ برای تکمیل تحصیلت و اذ فوق تخصص در رشته سرطان زنان ومامائی عازم انگلستان شد و در بخش پروفسور فیلیپ  در لندن به کار پرداخت. و به معونت او برگزیده شد و مدت سه سال در آن دیار به سودای  افزایش معلومات در رشته زنان و مامائی تن فرسود وبه داسته ها افزود. او در طول تحصیل در دانشکده پزشکی عضووتیم ملی کشتی دانشگاه ای ایران و کاپیتان تیم کشتی دانشگاه تهران بود. در سال ۱۳۴۶ به تهران بازگشت و در بیمارستان هشترودیان که به مدیریت مرحوم دکتر هشترودیان پدر همسر وی اداره می شد، مشغول به کار گردید. اولین پست ورزشی او ریاست فدراسیون ورزشی ناشنوایان بود که توانست در آن پست خدمات ارزنده ای به ایشان ارائه دهد. سپس رئیس فدراسیون کشتی ایران شد و در همان سال (۱۹۷۶) میلادی در جریان المپیک مونترال کانادا به عضویت هیأت رئیسه فدراسیون کشتی جهانی انتخاب شد. و سال بعد به عضویت فدراسیون کشتی آسیا درآمد و در آن پست خدمات ارزنده ای ارائه کرد. در سال ۱۹۹۲ در بارسلون اسپانیا مجددا برای مرتبه دوم به عضویت هیأت رئیسه فدراسیون کشتی جهانی و عضو کمسیون پزشکی آن فدراسیون که به مسائل دوپینگ می پردازد انتخاب گردید. با همه این مسولیت ها، اویکی از پر کارترین پزشکان تهران است ومطبی شلوغ دارد و بیمارانی که به او نیاز و اعتقاد بسیار دارند. او در واقع در ر دو رشته ای که کار می کند افتخار ایران و ایرانی است خداوند اورا در کنف حمایت خود حفظ کناد. بمنه و کرمه.

 

.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *