آشپزیخورشت هامرغ و پرندگان

خورش چامین مرغ

 

مواد لازم

 

فیله سینه مرغ خلال شده ۳فنجان،

پیاز خلال شده ۲ فنجان

هویج خلال شده ۱ فنجان،

مغز کرفس خلال شده ۱ فنجان

فلفل دلمه ای رنگی خلال شده ۱ فنجان،

کلم سفید خلال شده ۲ فنجان

قارچ خرد شده ۱ فنجان،

جوانه ماش ۱ فنجان

پودر نشاسته ۲ قاشق سوپخوری،

سویا سس ۱ فنجان،

روغن مایع ۱ فنجان، نمک و فلفل

 

طرزتهیه

 

سینه مرغ را یک ساعت قبل از پختن با ۲ قاشق سویا سس مخلوط بکنیدو کنار بگذارید تا جا بیفته . کمی روغن در ماهیتابه ریخته پیاز را تفت بدید تا رنگ آن طلایی بشه .پیاز تفت داده شده را به مرغ اضافه کنید و مرغ و پیاز رو همینطور تفت بدیدتا اب آون کاملا کشیده بشه .

۱ فنجان اب اضافه کنید و بگذارید ارام بپزد . در این فاصله بقیه سبزیجات را تفت داده به ان اضافکنید. اول کرفس رو پس از تفت دادن اضافه کنید تا مقداربیشتری بپزه بعد فلفل دلمه ای و بعد هویج و کلم و در اخر قارچ و جانه ماش رو اضافه کنید . نمک و فلفل را هم اضافه کرده و دو قاشق نشاسته ذرت رو با ۳ فنجان اب مخلوط و به مواد اضافه کنید و بذارید مواد خوب پخته بشه و جا بیفته . در آخر بقیه سویا سس رو بریزید و کمی بعد از روی حرارت بردارید .

این غذا رو هم با پلو میشه مصرف کرد و هم بعنوان یک غذای بدون برنج می تونید مصرف کنید. البته استفاده از سویا سس در آخر غذا به ذائقه شما بستگی داره .راستش من خودم دوست ندارم وبه عنوان چاشنی از کمی آب غوره استفاده کردم .شما می تونید از انواع چاشنی مثل نارنج هم استفاده کنید ولی آبلیمو طعم غذا رو تغییر می ده و بهتره استفاده نشه .

 

.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن